쇼퍼파이(Shopify) 검색엔진최적화(SEO, Search Engine Optimization)

2020-02-15 기준 국내자료는 거의 없습니다. 해외자료를 찾아 보고 적용하세요. 

 

기본 검색엔진최적화(SEO, Search Engine Optimization) 적용

Shopify는 SEO를 자동화할 수 있는 App(워드프레스 플러그인에 해당)이 부족합니다. 그러므로 기본에 충실할 것을 먼저 권유합니다. 

 

sitemap.xml 제출 

가능한 자동으로 반복하여 제출되도록 조치

 

robot.txt 파일 검토

disallow 확인

 

애널릭틱스, 웹마스터도구를 위한 추적 코드 넣기

아래의 게시글중 쇼퍼파이(Shopify) 부분을 참조하세요. 

구글 애널리틱스(Google Analytics)의 필요성 / 계정 생성 / 추적코드 생성 및 웹사이트에 넣기

 

 

Shopify SEO App(워드프레스 플러그인에 해당)

Shopify는 SEO를 자동화할 수 있는 App(워드프레스 플러그인에 해당)이 부족합니다.  또한 WordPress와 달리 대부분의 Shopify 앱은 유료입니다. 일회성 또는 월별 요금이 필요합니다. 

(참고로, 워드프레스의 경우, Yoast SEO plugin 이나 All in SEO plugin 을 사용하면 SEO의 많은 부분을 쉽게 해결할 수 있지만 Yoast SEO plugin은 WordPress용 플러그인으로 Shopify에는 SEO app으로 제공되지 않습니다. )

 

가장 좋은 방법은 Shopify에 익숙한 개발자와 팀을 구성하는 것 같지만 사이트의 SEO 개선에 도움이되는 Shopify 앱이 있습니다.

  • Crush.picsCrush.pics ) : 큰 이미지 파일을 압축하는 훌륭한 app 입니다. 대부분의 Shopify 사이트들이 이미지 기반이므로 이 앱을 이용하면 압축을 통해 로딩속도를 향상시킬 수 있습니다.  
  • SEO 용 JSON-LD (JSON-LD for SEO ) :이 앱은 사이트에 맞춤 구조화 된 데이터를 추가 할 수 있는 app입니다. Shopify 개발자가 없는 경우 사용할 수 있습니다.
  • 스마트 SEO( Smart SEO ) : 메타 태그, 대체(alt) 태그 및 JSON-LD를 추가 할 수있는 app 입니다. 가격이 얼마인지 모르겠으나 SEO 용 JSON-LD (JSON-LD for SEO ) 를 따로 사용하는 것 보다는 이 앱을 이용하는 것이 좋을 듯 합니다. 
  • Yotpo 리뷰( Yotpo Reviews) :이 앱을 사용하면 사이트에 제품 리뷰를 추가하여 구글 검색 결과 페이지(SERP)에 별점을 포함한 리뷰가 표시되게 할 수 있습니다. rich snippet 을 제공하는 app 입니다. 

 

Yotpo Reviews app 을 이용하여 구글 검색 결과 페이지 SERP에 별점을 포함한 리뷰가 표시되게 한 예시

 

메타 데이터 편집(metadata editing) 활용

Shopify는 고급 SEO 옵션으로 모바일 반응 형 테마, 내장 테스트 및 쉬운 메타 데이터 편집(mobile responsive themes, built-in testing, and easy metadata editing)을 제공합니다. 제가 보기엔 기본 옵션 정도의 수준인데 고급 옵션이라고 합니다. 국내 임대 쇼핑몰과 비교한다면, SEO(검색엔진최적화)에 관한한, 고도몰에도 못 미치는 수준이라고 봅니다.  

어쨌든 메타 태그는 유효한 SEO(검색엔진최적화)이므로 메타 데이터 편집(metadata editing)은 꼭 활용해주세요.

아래의 게시글 중 

2. 판매하는 SEO 최적화된 컬렉션 설명 작성( Write SEO Optimized Collection Descriptions that Sell )

3. Shopify 제품 페이지를 완성하십시오( Perfect Your Shopify Product Pages )

는 메타데이터에 관한 내용입니다. 

 

SEO(검색엔진최적화) 내부대책(on-page SEO)

Shopify의 경우 링크 작성은 제품과 블로그를 중심으로 이루어집니다.

아래의 게시글 중 

1. Shopify 컬렉션으로 사이트 구조 최적화( Optimize Your Site Structure with Shopify Collections )

4. Shopify 상점에 더 많은 비즈니스를 제공하기위한 블로그( Blog to Get More Business to Your Shopify Store )

5. Shopify를 위한 링크 빌딩 활용( Leverage Link Building for Shopify )

는 SEO(검색엔진최적화) 내부대책(on-page SEO)에 관한 내용입니다. 

 

Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic!

By  October 22, 2019

 

이하의 게시글은 Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! ( https://www.thehoth.com/blog/shopify-seo/ )를 구글 번역기를 돌린 후 제가 보완하여 올렸으며 불필요한 것은 삭제하였습니다. 구글 번역기를 돌린 부분은 초록색으로 표시하였습니다. 

 

 

Shopify SEO의 강력한 기능을 활용하여 수많은 유료 고객을 매장에 제공하고 싶습니까?

이 가이드에서는 5 단계를 통해 전자 상거래 상점의 SEO를 최적화하여 수많은 무료 자연검색 트래픽을 유도하는 방법을 배울 수 있습니다.

이 안내서에서는 다음 방법을 배웁니다.

1. Shopify 컬렉션으로 사이트 구조 최적화( Optimize Your Site Structure with Shopify Collections )

2. 판매하는 SEO 최적화된 컬렉션 설명 작성( Write SEO Optimized Collection Descriptions that Sell )

3. Shopify 제품 페이지를 완성하십시오( Perfect Your Shopify Product Pages )

4. 귀하의 Shopify 상점에 더 많은 비즈니스를 제공하기 위한 블로그( Blog to Get More Business to Your Shopify Store )

5. Shopify를 위한 링크 빌딩 활용( Leverage Link Building for Shopify )

 

Step 1: Shopify 컬렉션으로 사이트 구조 최적화( Optimize Your Site Structure with Shopify Collections )

사이트 구조라고도하는 사이트 아키텍처는 Shopify SEO의 중요한 구성 요소입니다.

더 나은 내부 연결에서부터 더 쉬운 사용자 경험에 이르기까지 모든 사람들이 더 많은 사람들을 다시 만나게합니다.

Shopify 컬렉션은 Shopify 상점의 탐색 요소로, 제품을 컬렉션 / 카테고리로 그룹화하여 제품을 찾는 데 도움이됩니다.

이러한 카테고리는 판매 품목, 남성 청바지, 여성 의류 등에 이르기까지 다양합니다.

유사한 제품을 고객이 원하는 것을 쉽게 찾을 수 있도록 컬렉션으로 그룹화 할 수 있습니다.

예를 들어, 제품을 몇 가지 컬렉션 ( “남성”, “여성”, “브랜드”)으로 그룹화하여 사용자가 전체 카탈로그를 탐색하지 않고도 트래픽을 적절한 지점으로 전달할 수 있습니다.

컬렉션을 언제든지 더 추가 할 수 있으며 제품 범위에 대한 주요 범주로 이해해야합니다.

Shopify의 컬렉션은 허브 페이지처럼 작동하기 때문에 SEO를 향상시킵니다.

허브 페이지는 기본적으로 원래 주제와 관련된 여러 페이지에 내부적으로 연결되는 특정 주제의 모음 페이지입니다. 상점의 목차와 같습니다.

“허브”의 원칙은 월드컵에 관심이있는 사람들이 최신 뉴스를 계속 확인할 수있는 중심점을 제공했기 때문에이 뉴스 기사에서 작동합니다.

고객이 원하는 것을 위한 허브가되기 위해 노력하면 상점에서 효과가 있습니다. 상점의 콜렉션은이 허브와 유사한 구조를 제공합니다.

제품 제공량 및 시장 범위 (남자, 여자, 어린이 등)에 따라 컬렉션은 간단한 분류에서 시작하여 선택되면 더 깊이 들어가야합니다.

예를 들어 Good As Gold의 여성 오퍼링을 클릭하면 컬렉션이보다 구체적인 범주로 세분화됩니다.

“여성”의 기본 컬렉션이 없는 신발,상의, 드레스 등의 하위 범주를 포함하면 사용자를 압도 할 수 있습니다.

일반화 된 컬렉션으로 소규모로 시작하면 사용자를 끌어들이는 데 도움이됩니다. 하위 범주는 원하는 실제 제품으로 안내합니다.

Watch Outfitters는 비슷한 전략을 사용하여 구조를 단순화하여 최대한 쉽게 경험할 수 있도록합니다.

( 이미지 출처 : Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

의사 결정함에 있어 피곤함은 전환(율)을 죽일 것입니다! Shopify 대시 보드의 콜렉션 섹션에서 상점 구조를 단순화하여 고객이 원하는 것을 쉽게 선택할 수 있도록하십시오.

제품 콜렉션을 설정하려면 다음 단계를 수행하십시오.

 

1. Shopify 관리자의 제품 아래에서“컬렉션”페이지로 이동하십시오.

( 이미지 출처 : Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

2.“컬렉션 만들기”를 클릭하여 자동 또는 수동 컬렉션을 설정하십시오.

컬렉션의 모든 측면을 설정할 수있는이 페이지로 이동합니다.

“컬렉션 유형”섹션에서 수동 또는 자동을 클릭하십시오.

이름에서 알 수 있듯이 자동화 된 컬렉션을 사용하면 Shopify가 제품과 관련된 컬렉션에 자동으로 제품을 추가하도록하여 시간을 절약 할 수 있습니다.

다른 재고가 많은 상점은 자동화 된 콜렉션을 활용하여 새 제품 추가 프로세스를 간소화 할 수 있습니다.

수동 수집은 소규모 또는 개인적으로 선별 된 수집에 더 나은 선택입니다.

예를 들어 특별 일회성 할인 또는 기타 프로모션의 일부인 항목을 수동 컬렉션에 넣어 해당 컬렉션의 제품에만 할인이 적용되도록 할 수 있습니다.

자동 또는 수동 수집을 한 후에는 다시 돌아가서 다른 유형으로 변경할 수 없습니다.

각 유형의 컬렉션을 설정하는 올바른 방법은 다음과 같습니다.

 

3. 자동 수집

자동화 된 콜렉션을 설정 한 후 해당 콜렉션과 조건을 연관 시키면 해당 조건이 포함 된 제품이 자동으로 배치됩니다.

제품 조건은 본질적으로 색상, 길이, 마모 계절 등과 같은 제품과 관련된 “태그”입니다. 원하는 방식으로 조건을 결정할 수 있습니다.

스크린 샷에서 볼 수 있듯이 일반적인 “제품 태그”가있어 조건으로 무엇이든 선택할 수 있습니다. 또는 상품 재고와 관련이있는 드롭 다운에서 다른 사전로드 된 조건을 사용할 수 있습니다.

기본값이 “같음”인 다른 드롭 다운 메뉴에서 자동으로 그룹화 된 제품에 대한 보조 지침을 설정할 수 있습니다.

선택하는 조합은 다양한 상품 및 상품 그룹화 방법에 따라 다릅니다.

조건을 설정하면 제품의 조건에 태그를 지정할 때 향후 제품을 올바른 컬렉션에 자동으로 추가 할 수 있습니다.

자동 컬렉션의 한 가지 점은 “자동”으로 만들기 위해서는 해당 조건에 맞게 제품 세부 정보를 편집해야한다는 것입니다.

마찬가지로 콜렉션에서 제거하려면 해당 조건을 제품에서 제거해야합니다.

 

4. 수동 수집

짐작할 수 있듯이 수동 모음에는 추가하기로 선택한 개별 제품만 포함됩니다.

컬렉션 유형으로 “Manual (수동)”을 클릭 한 후 저장을 클릭하십시오.

제품 섹션에서“제품 추가”를 클릭하여 해당 컬렉션에 원하는 제품을 지정하십시오.

Shopify의 또 다른 비디오 튜토리얼이 있습니다. 이번에는 수동 컬렉션을 설정하는 방법을 안내합니다.

 

5. 수동 또는 자동 수집을 설정 한 후 :

제품을 표시 할 정렬 순서를 설정하십시오. “정렬”옆에있는 드롭 다운 목록을 클릭하고 정렬 순서를 선택하십시오. 최고 판매, 제품 제목, 최고 / 최저 가격 또는 최신 및 가장 오래된 제품별로 수동으로 주문하거나 정렬 할 수 있습니다.

‘판매 채널’섹션으로 이동하여 컬렉션을 사용할 활성 판매 채널을 선택하십시오.

컬렉션 이미지 섹션에 이미지를 업로드하십시오.

검색 엔진 결과 미리보기를 확인하여 검색 엔진 결과에 콜렉션이 어떻게 표시되는지 확인하십시오. 더보기 좋으면“웹 사이트 SEO 수정”을 클릭하여 표시 방식을 변경하십시오.

Shopify를 사용하면 상점 URL 구조의 일부이므로 URL을 편집하고 처리 할 수 없습니다.

마지막으로, 상점의 탐색 메뉴에서 방금 작성한 콜렉션에 대한 링크 를 추가 하십시오  . 이것을하기 위해:

Shopify 관리자에서 온라인 상점> 탐색> 메뉴> 메뉴 항목> 메뉴 항목 추가를 클릭하십시오.

고객에게 표시 할 컬렉션 이름을 “이름”필드에 입력하십시오.

링크 목록으로 이동하여 “컬렉션”을 선택한 다음 링크를 추가 할 컬렉션을 선택하십시오.

“추가”를 클릭하십시오

“저장 메뉴”를 클릭하십시오

그리고 당신은 끝났습니다! 이것은 공정한 단계로 보일지 모르지만 실제로 그렇게 나쁘지는 않으며 입력하는 것을 알고 있으면 몇 분 안에 완료 할 수 있습니다.

컬렉션을 설정하는 데 시간을 내면 매장을 정리하고 쇼핑객을 만나는 사용자에게 훌륭한 사용자 환경을 보장 할 수 있습니다.

 

Step 2 : 검색엔진최적화된 컬렉션 설명 작성( Write SEO Optimized Collection Descriptions that Sell )

판매를 극대화하려는 경우 사용자 경험은 실제로 중요합니다.

제품이 스스로 그것들이 어떤 것인지 말하도록 놓아두지 마시고 컬렉션 페이지에 길고 유용한 설명을 작성하십시오.

여기에 “페이스 메이크업”컬렉션에 대한 설명이 있습니다. ( Here’s the description for their “Face Makeup” collection: ) 

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

“얼굴 화장”과 같은 각각의 컬렉션에 대해 특정 제품 컬렉션과 그로부터 기대할 수 있는 것은 무엇인지 설명하는 확실한 설명(meta description)을 작성해 주세요.

이것은 사용자 경험과 SEO에 이중으로 사용됩니다.

예를들면, “자연스러운 얼굴 화장”과 같이, 설명(meta description)은 해당 페이지를 보고 있는 고객과 순위를 매기려는 검색엔진의 키워드 모두에게 관련성이 있는 것으로 표시되도록 작성해줍니다. 

내부 링크는 Shopify 상점페이지를 위한 on-page(내부) 검색엔진최적화(SEO)의 또 다른 중요한 구성 요소입니다. 이를 위해 100 % Pure는 사람들이 관심을 갖고 더 많은 것을 배울수 있도록 컬렉션 페이지에 있는 관련 블로그 게시물로 연결됩니다.(링크를 걸어줍니다.)

이와 같은 내부 연결을 수행하면 검색엔진최적화(SEO) 강도, 관련성을 높이고, 사용자를 더 오랫동안 사이트에 머물도록 할 수 있는 좋은 방법입니다.

[Comment]내부 링크는 사이트 오픈 초기, 검색엔진이 귀하의 사이트를 1회 방문에서 더 많은 페이지를 크롤링하게 하는 중요한 요소이기도 합니다. 

 

Shopify의 플랫폼은 on-page(온 페이지, 사이트 내부) 검색엔진최적화(SEO)의 다양한 구성 요소를 최적화 할 수있는 공간을 제공합니다. 컬렉션에서 메타 설명, 제목 및 URL을 잘 편집하는 것을 확실해주세요.

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

사이트 구조를 단순하게 유지하여 최적화하십시오.

동일한 제품을 컬렉션으로 그룹화하고 이러한 컬렉션을 사용하여 매력적인 콘텐츠를 작성하고 내부 링크를 생성하며 현장 탐색 기능을 향상시킬 수 있습니다.

Optimize your site structure by keeping it simple.

Group alike products into collections and use those collections as a chance to write engaging content, produce internal links and improve on-site navigation.

 

Step 3 : Shopify 제품 페이지를 완성하십시오( Perfect Your Shopify Product Pages )

컬렉션이 만들어지고 Shopify 상점에 새로운 제품을 올려 놓았습니다.

각 제품에 대한 멋진 이미지, 설명, 비디오 및 제목을 추가했습니다.

그러나 SEO를 위해 제품을 어떻게 최적화합니까? 좋은 이미지와 설명 이외의 다른 단계가 있습니까? 정말 중요합니까?

절대적으로 그렇습니다! 특히 Shopify의 SEO 기능이 있습니다.

훌륭한 제품 설명이 판매를 유도하는 방식에 대한 사고 방식을 살펴 보겠습니다.

Nielsen Norman Group은 전자 상거래 사용자 경험에 대한 주요 연구를 수행하여 구매 실패의 20 %가 제품 설명이 잘못되어 있음을 발견했습니다.

잘못된 제품 설명의 영향에 대해 다음과 같이 말했습니다.

“쇼핑객의 질문에 답을 남기지 않으면 판매를 탈선 시키거나 더 나빠질 수 있으며 쇼핑객뿐만 아니라 사이트를 포기하게됩니다.”

보다시피, 제품 설명은 사람들의주의를 끌기 위해 중요합니다. 뿐만 아니라 제품 설명은 제품에 대한 모든 것을 전달하는 가장 좋은 방법 중 하나입니다.

제품 설명 페이지 :

질문에 대답하십시오.

고통 지점과 문제를 해결하십시오.

솔루션으로 제품을 제공하십시오!

제품과 제품의 기능을 설명하기보다는  최종 사용자 혜택으로 가득 찬 제품 설명을 작성해야합니다.

예를 들어, 선글라스가“절판 외부 프레임이있는 탄소 섬유로 만들어 졌는지”에 관심이없는 사람은 없습니다. 그들은 그것이 하락에서 살아남을지 아니면 밟을 지 걱정합니다.

이에 대한 완벽한 예는 Sperry Top-Sider입니다. 각 제품을 살펴보면 제품 기능뿐만 아니라 해당 기능이 제공 하는 직접적인 이점을 설명하는 철저한 제품 설명 및 자세한 그래픽을  제공합니다.

So your collections are made and you’ve just put up some new products on your Shopify store.

You added some wonderful images, descriptions, videos, and titles for each product, right?

But how do you optimize your products for SEO? Are there more steps you can take other than a good image and description? Does it really even matter?

It absolutely does! Especially with Shopify’s SEO features.

Let’s get into the mindset behind how great product descriptions drive sales:

The Nielsen Norman Group conducted a major study on e-commerce user experiences, finding that 20% of failures to complete a purchase were due to bad product descriptions.

Here is what they said regarding the effect of bad product descriptions:

“Leaving shoppers’ questions unanswered can derail a sale or even worse, make shoppers abandon not just the purchase, but the site as well.”

As you can see, product descriptions are important to keep people’s attention. Not only that, product descriptions are one of the greatest ways to communicate everything about the product.

Product description pages:

  • Answer questions.
  • Address pain points and problems.
  • Provide your product as the solution!

Rather than just describing the product and the features it has, you should strive to write product descriptions filled with end-user benefits.

For example, nobody cares if your sunglasses are “made from carbon fiber with a chiseled outer frame.” They care about whether it will survive a drop or being stepped on.

A perfect example of this is Sperry Top-Sider. Looking at each product, they give thorough product descriptions and even detailed graphics explaining not just the product features but the direct benefits those features provide:

 

 

 

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

Sperry는 기능 만 언급하는 것이 아니라 신발을 착용하면서 기대할 수있는 이점을 알려주면서 기능이 어떻게 경험을 향상시키는 지 정확하게 설명합니다. (편안함과 내구성과 같은)

“최소 패턴은 피어싱을 덜 허용하여 발에 더 편안합니다.”

최소한의 패턴이 특징입니다. 더 많은 편의가 혜택입니다.

“정품 손바느질 모카신 구조는 안정성, 편안함 및 우수한 착용감을 제공합니다 .”

손으로 모카신을 만드는 것이 특징입니다. 안정성, 편안함 및 탁월한 착용감이 장점입니다.

이점 중심의 설명 외에도 최대한 빨리 설명해야합니다. 검색 엔진 용 텍스트를 작성하기 위해 제품 설명을 쓰지 마십시오.

내용은 도움이되지만 길이를위한 내용은 그렇지 않습니다.

사용자가주의를 산만하게하거나 압도 당하여 바운스 및 판매가 발생하는 것을 원하지 않습니다.

짧고 달콤하고 요점을 지키십시오. 나쁜 사용자 경험은 재난의 요리법이며 좋은 사용자 경험은 장바구니에 제품을 추가하게합니다.

예를 들어, Shopify에서 호스팅하는이 오렌지 주스 브랜드에 대한 제품 설명이 얼마나 간단하면서도 간단한 지 살펴보십시오.

Rather than just mentioning the features, Sperry is spelling out exactly how those features improve your experience while wearing the shoes by telling you what benefits you can expect. (Such as comfort and durability.)

“Minimal pattern allows less piercing, which means more comfort against your foot.”

The minimal pattern is the feature. More comfort is the benefit.

“Genuine handsewn moccasin construction helps to provide stability, comfort and superior fit.”

Being genuine handsewn moccasins is the feature. Stability, comfort, and superior fit are the benefits.

On top of a benefit-focused description, you should get to the point ASAP. Don’t write product descriptions for the sake of filling out text for search engines.

While content helps, content for the sake of length doesn’t.

You don’t want users to get distracted or overwhelmed, leading to a bounce and no sale.

Keep it short, sweet and to the point. Bad user experiences are a recipe for disaster, while good user experience has them adding products to their cart.

For example, look at how simple yet straightforward the product descriptions are for this Shopify-hosted orange juice brand:

 

검은 색 확인 표시를 사용하면 고객이 실제로 관심을 갖는 항목에 초점이 즉시 맞춰집니다.

“병당 11 개의 오렌지, 과일 1 인분을 농축하지 마십시오.” 사람들이 정말로 알고 싶어하는 것.

Shopify 판매자 Leesa는 긴 형식의 콘텐츠로 제품 페이지를 최적화하여 사용자를 압도하거나 제품에 대해 읽고 싶지 않은 경우 페이지를 보지 않도록 구성합니다.

이는 SEO에 대한 컨텍스트 및 컨텐츠를 제공하고 사용자 문제점을 해결하기 위해 작동합니다.

제품 페이지에 방문하면 먼저 제품 이미지와 작은 설명이 표시됩니다.

Using black checkmarks, the focus is immediately drawn to what a customer would actually care about:

“Never concentrated, 11 oranges per bottle, one serving of fruit.” The things people really want to know.

Shopify merchant Leesa optimizes their product page with long-form content, structuring it so that they don’t overwhelm users or bore them if they don’t want to read about the product.

This works to provide context and content for SEO and solve user problems.

Landing on their product pages, you will first see their product images and a small description:

자세한 내용을 보려면 폴드 아래로 스크롤하면 자세한 설명이 표시됩니다.

If you want more information, scrolling below the fold showcases a detailed description:

제품의 각 요소는 검색자가 찾는 여러 관련 항목으로 나뉩니다. 메모리 폼부터 지원 및 기술 사양까지 :

Each factor of the product is broken down into multiple related topics that searchers are looking for. From memory foam to support and technical specifications:

이러한 모범 사례를 염두에두고 Shopify의 제품 대시 보드로 이동하여 사이트 및 전환 시간을 단축시키는 최적화 된 설명을 작성하십시오.

With these best practices in mind, you can head over to your products dashboard on Shopify and start to craft optimized descriptions that will improve time on site and conversions:

1. 제품을 선택하십시오

1. Select Your Products

먼저 Shopify 관리자에서“모든 제품”을 클릭하십시오 :

First, click on “All products” in your Shopify admin:

2. 설명을 추가하십시오

기능 전에 이점을 명심하십시오. 제품 설명을 편집하는 동안 사전 설정된 다양한 사용자 정의 옵션을 사용하거나 고유 한 코딩을 입력 할 수도 있습니다.

2. Add your descriptions

Keep benefits in mind before features. While editing product descriptions, you can use preset, diverse customization options or even enter your own coding:

제품 설명을 작성할 때 명심해야 할 몇 가지 사항 :

글 머리 기호, 체크리스트 및 온라인 독자를위한 정보를 단순화하는 방법을 활용하십시오. 사람들은 대충 훑어보기 때문에 독서 패턴을 충족시키는 것이 중요합니다.

또한 설명을 작성할 때 LSI 키워드를 계층화하여 컨텍스트와 관련성을 추가하십시오. LSI 그래프를 사용하면 제품 이름 또는 일반 제품 유형을 입력하여 관련 SEO 목록을 생성하여 페이지 SEO를 향상시킬 수 있습니다.

A few other things to keep in mind when writing product descriptions:

Take advantage of bullet points, checklists, and ways to simplify information for online readers. People skim, and it’s crucial to cater to their reading patterns.

Additionally, when writing descriptions, try to layer in LSI keywords to add context and relevance. Using the LSI Graph, you can enter your product name or general product type to generate a list of related keywords to enhance your on-page SEO.

 

3. 제목 및 메타 태그 최적화

키워드 및 LSI 키워드로 훌륭한 제품 설명을 작성한 후에는 검색 엔진에 대한 메타 설명 및 제목을 다시 최적화해야합니다.
왜? 그렇지 않은 경우 Google은 페이지에서 정보를 가져 와서 정보를 채워서 다른 사람이 클릭하도록 강요하지 않습니다.
사람들은 귀하의 웹 사이트를 클릭하기 전에 Google의 설명을 살펴보고 검색 엔진 목록 미리보기가 어떻게 보이는지 확인하십시오.

3. Optimize your title and meta tags

After writing a great product description with your keywords and LSI keywords, it’s time to optimize your meta descriptions and titles for search engines again.

Why? Because if you don’t, Google will pull information from your page to fill it, resulting in copy that doesn’t compel someone to click.

People will look at the description in Google before even clicking to your website, so check out how the Search engine listing preview looks:

Remember: keep the title and URL simple, including your product name/keyword. Meta descriptions should be enticing and loaded with click-inducing benefits:

제품 이름 / 키워드를 포함하여 제목과 URL을 단순하게 유지하십시오. 메타 설명은 유혹을 유발하고 클릭 유도 이점이 있어야합니다.

예를 들어, Tactics online skate shop의 메타 설명 예를 살펴보십시오. 제목은 “Skate shoes”에 대한 키워드 검색과 직접 일치하며 설명을 클릭해야하는 이유가 있습니다.

For instance, take a look at that example meta description from Tactics online skate shop. Their title directly matches my keyword search of “Skate shoes,” and their description is loaded with reasons to click:

  • 빠르고 무료 배송( Fast and free shipping )
  • 판매 세 없음( No sales tax )
  • 선택할 수있는 최고의 브랜드( Leading brands to choose from )

현재 Shopify 상점에서 프로모션을 진행하고 있습니까? 메타 설명에서 바로 판매 정보를 공유하여 CTR을 향상 시키십시오.

Are you currently running a promotion on your Shopify store?

메타 설명에서 바로 판매 정보를 공유하여 CTR을 향상 시키십시오.

Enhance your CTR by sharing your sale information right in the meta description.

 

경쟁 제품 대신 사용자가 제품을 클릭해야하는 이점, 판매 및 기타 이유를 설명에 기입하십시오.
Fill your descriptions with benefits, sales and any other reasons for someone to click your product instead of on the competition’s product. 비디오의 힘
The Power Of Video
제품 설명은 매우 중요한 역할을하지만 제품 페이지를 더욱 매력적으로 만드는 또 다른 방법은 비디오를 통합하는 것입니다. 동영상 사용은 사이트에서 사용자의 경험을 향상시키는 가장 좋은 방법 중 하나입니다.
While product descriptions play a very important role, one additional way to make your product pages even more engaging is to incorporate video. Using video is one of the best ways to improve your users’ experience on your site. 소비자의 경우 온라인 쇼핑의 가장 큰 위험 중 하나는 웹 사이트에 표시된 제품 설명 및 이미지와 정확하게 일치하지 않는 제품을받을 가능성입니다.
For consumers, one of the biggest risks of shopping online is the possibility of receiving a product that does not accurately resemble the product description and images shown on the website.

제품 비디오는 제품을 심층적으로 보여줌으로써이 문제를 완전히 제거합니다. 이 비디오는 제품의 360 °보기를 제공하는 동시에 제품을 독창적으로 만드는 모든 기능을 강조합니다.

Product videos completely eliminate this problem by giving an in-depth look at your product. These videos provide a 360° view of your product while also highlighting all of the features that make it unique:

 

귀하의 제품을 비디오 형식으로 제시함으로써 소비자는 시청 후 구매 가능성이 거의 두 배가됩니다! 전자 상거래 웹 사이트에 제품 비디오를 추가해야하는 다른 이유는 다음과 같습니다. 고객은 비디오 콘텐츠가 포함 된 웹 사이트에서 약 88 % 더 많은 시간을 소비합니다. 웹 사이트에서 더 많은 시간을 보내면 Google 순위가 높아지고 판매 가능성이 높아집니다. 고객이 요구하고 있습니다! Animoto의 연구에 따르면, 소비자의 84 %가 Amazon 및 기타 전자 상거래 플랫폼에서 더 많은 제품 비디오를보고 싶어합니다! 사이트에 제품 비디오를 추가하려면 product 제품 비디오의 전문 제품 비디오 서비스를 확인하십시오!

By presenting your products in a video format, consumers are nearly twice as likely to purchase after watching!

Here are some other reasons to consider adding product videos to your e-commerce website:

  • Customers will spend approximately 88% more time on a website with video content. More time on your website equates to higher Google rankings and an increased likelihood of making sales.
  • Your customers are asking for it! According to a study from Animoto, 84% of consumers want to see MORE product videos on Amazon and other e-commerce platforms!

If you’d like to start adding product videos to your site, check out our professional product video service, HOTH Product Videos!

 

Step 4 : 귀하의 Shopify 상점에 더 많은 비즈니스를 제공하기 위한 블로그(Blog to Get More Business to Your Shopify Store)

SEO와 관련하여 사이트의 제품과 페이지에 태그를 지정하고 최적화하는 것이 첫 번째 단계입니다.
그러나 여러 유입 경로 단계에서 트래픽을 유도하기에는 충분하지 않습니다.
모든 트래픽을 유도하기 위해 제품에 의존 할 수는 없습니다. 특히 경쟁이 치열한 환경에서는 그렇지 않습니다.
구체적으로 제품을 검색하면 사용자가 구매자의 여정에 깊이 빠져 있음을 알 수 있습니다. 구매자 여행의 기본 단계는 다음과 같습니다.

When it comes to SEO, tagging and optimizing products and pages on your site is the first step.

But that’s not going to be enough to bring in traffic from multiple funnel stages.

You can’t rely on products to drive all of your traffic. Especially not in such a competitive landscape.

Specific, product based searches indicate that users are very deep in the buyer’s journey. Here are the basic stages of the buyer’s journey:

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

During the awareness or early stages of problem realization, users aren’t searching for products just yet. At least not specific or even branded ones. Instead, they are likely looking for more information.

For instance, someone early in the buyer’s journey might be searching for “best TVs of 2018” to review multiple products:

They are likely still comparing, rather than searching for “60 inch HDTV.”

Meaning your product page optimization can only bring in so much traffic.

And you can’t always bank on bottom-of-the-funnel traffic to convert on a dime or their first visit.

Something to remember: 98% of people don’t convert on their first visit. So how will you get them the next time around?

You might get a few people to convert here and there on direct product pages, but warming up your traffic with content can help build brand awareness in your space and drive more traffic.

E-commerce is brutally competitive, and you need content to drive visits from non-brand-aware users.

If people don’t know your brand, the likelihood of finding you is significantly lower.

So, what is the best way to drive more organic traffic to your Shopify store?

By adding a blog!

There are a lot of mid-buyer cycle topics that people want to know about (and are searching for!) including:

  • Questions about your products (How does X work?)
  • Product comparisosn (Which is better: Product A vs Product B)
  • How To Type Articles (How to make X with this product, how to achieve x result)
  • Etc

For example, Shopify merchant and shaving company Oui Shave uses blog posts about their safety razor products.

For example:

  • “How to prevent razor burn and razor bumps”
  • “An epic guide to trateing and preventing ingrown hairs”
  • “Your razor may be the cause of your ingrown hairs”AN EPIC GUIDE TO TREATING AND PREVENTING INGROWN HAIRS

All these articles support what they sell, and attract their target customer.

Oui Shave themselves said, “It takes 7+ times before they actually build trust in you enough to part with their hard-earned money.”

This is a general principle of advertising that in the context of a blog, translates to building trust through each exposure to your brand through an informative or entertaining blog post.

To adapt to this reality, Oui Shave used their blog to establish themselves as thought leaders in the realm of safety razors for women, producing content on the top problems and pain points in their industry:

While it would seem hard to blog about shaving products for women, they do, and Oui Shave dominates their market (safety razors for women).

Believe it or not, for every B2C product there are content opportunities to bring in searchers:

HubSpot’s blogging frequency benchmarks show that B2C blogging is critical for driving more traffic.

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

In fact, blogging 11+ times each month generates more traffic in the B2C space than it does for B2B!

According to HubSpot, “…companies that blogged 11+ times per month had almost 3X more traffic than those blogging 0 – 1 times per month.”

Not only do you drive more traffic with blogging, but companies that blog 11 or more times per month get 4x the amount of leads compared to companies blogging 4-5 times a month.

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

The key takeaway? More blog posts on your site results in more traffic:

(Image Source)

Why? Because you have more indexed pages covering more diverse topics that cater to different audiences and interests.

This allows you to capture more traffic that can turn into leads and store sales. You’re essentially casting a wider net by pushing more opportunities for your store to be found in search results.

Ready to create some amazing blog posts for your Shopify store to drive more traffic? Here’s how to set up a blog in just a few minutes.

1. Set up Your Blog

First, head to your Shopify store dashboard and click on “Online Store” to pull up more menu options. From here, select “Blog posts.”

2. Create A Post

Next, select “Create blog post” to start writing and editing your first post:

Immediately you can begin to start writing your blog post, crafting a catchy title and setting the publish date:

The most impactful blog posts to increase traffic and rankings are long-form posts. Shoot for at least 1,890 words for each blog post. While this may seem difficult, it allows you to craft blog posts that are all-encompassing.

For topic ideas, let Google auto-suggest do the work:

This can help you generate multiple topics that you can include in a single post.

For instance, tips for beginners, technical skills to practice and a how-to section to ride properly.

Those three sub-sections could easily make up 2,000 words on your next post.

After writing your blog post, you can optimize the SEO for it at the bottom of the page:

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

Want some more ideas for your blog? Check out our post on 50+ blog post ideas.

3. Optimize Your Meta Tags For SEO

Click “Edit website SEO,” and you can craft a compelling title and meta description to drive more clicks from your search engine listings:

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

While page titles, meta descriptions, and URLs (permalinks) aren’t direct ranking factors, they can influence CTR which can increase rankings.

Keep your title simple, using the keyword or an LSI keyword to provide context. Repeat that keyword in your meta description, but use the meta description as your chance to convince people to click.

Your URL should be simple and include your keyword. Backlinko found that shorter URL strings rank higher in organic SERPs:

( 이미지 출처 :Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic! )

For instance, if you are writing a blog post about summer fashion for women, your URL string could be:

www.yoursite.com/womens-summer-fashion-tips

Keeping it simple and including a keyword will help you build relevance and increase your organic clicks.

Use a tool like the Keyword Density Checker to ensure that your content is properly optimized before hitting publish.

 

Step 5: Shopify를 위한 링크 빌딩 활용Leverage Link Building for Shopify )

사이트 구조, 제품 페이지 및 블로그를 최적화 했으므로 이제 링크를 작성할 차례입니다.

구글에 따르면 링크 빌딩은 콘텐츠만큼이나 중요합니다.

귀하의 Shopify 상점으로 연결된 링크들은 관련 트래픽을 몰아오는데 도움이 되며 높은 권위를 가진 사이트로부터의 유입은 좋은 신호로 간주되어 귀하의 도메인 권위(평판)를 구축하는데 도움이 됩니다.

Shopify Merchant Emazing Group은 백 링크를 트래픽 및 판매 생성에 있어 매우 중요한 것으로 언급했으며, 링크 및 URL 을 보다 잘 관리하기 위해 Shopify로 전환한 이후, 매출을 227 % 가 늘었다고 합니다.(저는 개인적으로는 227%는 조금 회의적으로 봅니다.) 

특히 Shopify의 경우 링크 작성은 제품과 블로그를 중심으로 이루어집니다. 블로그 콘텐츠를 많이 만들수록 사이트에서 콘텐츠를 추천하기 때문에 공간에서 링크를 쉽게 찾을 수 있습니다.

[Comment]이 방법은 제가 on-page SEO(검색엔진최적화) 방법으로 많이 사용하고 있는 방법입니다. Shopify 에 한정되는 방법은 아니고 어느 사이트 빌더에서나 사용 가능한 방법이지만 Shopify 에서 유효한 강력한 on-page SEO(검색엔진최적화) 방법=내부대책 이므로 추천합니다. 

 

다음은 귀하의 온라인 상점에 대한 링크를 얻는 몇 가지 방법입니다!

 

1. 틈새 시장의 블로거들로부터 리뷰를 받아보세요

CNET과 같은 인기있는 리뷰 사이트에서 링크를 얻는다면 많은 트래픽을 유발할 수 있습니다.( If you were to get a link on a popular review site like CNET, you would likely drive tons of traffic. )

왜? 사람들이 제품을 탐색하기 위해 링크를 클릭하고 있으며 해당 사이트를 방문하여 브랜드 제품에 대해 자세히 알아 봅니다.

비교 게시물에서 CNET은 그들이 이야기하는 각 제품에 연결됩니다. 그리고 해당 제품이 방문자의 관심을 끌면 더 많은 정보를 얻기 위해 제품을 클릭한다고 내기 할 수 있습니다.

이 예에서 제품은 주요 브랜드에 속하며 GE, Samsung 또는 Whirlpool의 제품 페이지로 연결됩니다.

이것은 자신의 브랜드와 제품이 리뷰 기사 내에서 유사하게 연결될 수 있음을 보여주기위한 것입니다.

이와 같은 검토 기사에서 연결되는 가장 좋은 방법은 이미 업계에서 제품을 검토하고있는 훌륭한 도메인 권한을 가진 웹 사이트를 찾는 것입니다.

그런 다음 새 기사에서 제품을 검토하거나 기존 기사에 검토를 추가하도록 제안 할 수 있습니다.

정직한 검토를 대신하여 검토 자에게 제품 샘플을 제공하여 성공 가능성을 높일 수 있습니다.

2. 기관 사이트에 게스트 포스트

또한 웹 사이트가 블로그에 게시 할 수있는 주제에 대한 게스트 게시물 을 작성하도록 제안 할 수도 있습니다 .

수락하는 경우 텍스트에서 자연스럽게 표현할 수있는 Shopify 상점의 제품, 블로그 게시물 또는 홈페이지에 대한 하나 또는 두 개의 링크를 포함하십시오.

예를 들어 여성 의류를 판매한다고 가정 해 보겠습니다. 유명한 패션 블로거 인 Caro Daur 는 웹 사이트에서 여성의 패션을 검토하여 사용하고 다른 회사가 보낸 특정 제품과 다시 연결됩니다.

다음과 같은 기본 Google 매개 변수를 사용하여 검색하십시오.

상위 [산업] 블로거

… 업계 / 틈새 시장에서 가장 인기있는 블로거 및 검토 사이트의 큰 목록을 반환 할 수 있습니다.

모든 산업 분야에는 공간, 제품 및 팁에 대한 블로그가 있습니다. 이 사이트를 활용하여 블로그와 제품 모두에 대한 백 링크를 얻을 수 있습니다.

예를 들어, 사이트에서 테니스에 대해 이야기하는 경우 콜드 아웃 리치 (cold outreach)를 사용하여 사용자가 말하거나 사용자를 위해 다시 연결할 수있는 제품을 홍보하거나 제품과의 연결로 수익을 창출 할 수있는 제휴 프로그램으로 유도 할 수 있습니다.

몇 가지 트릭을 사용하면 누구나 쉽게 전자 메일을 찾을 수 있어 냉담한 봉사 활동을 할 수 있습니다 . 예를 들어 Voila Norbert와 같은 도구 또는 ContactOut과 같은 직접 LinkedIn 플러그인을 사용하십시오.

(이미지 소스)

그런 다음 해당 이메일을 가져와 새로운 콜드 아웃 리치 캠페인을 시작하여 무료로 제품을 보내거나 검토를 요청하는 제안을 할 수 있습니다.

귀하의 공간에서 블로그를 타겟팅하면 Shopify SEO를 향상시키는 훌륭한 제품 별 백 링크를 개발할 수 있습니다.

3. 제휴 프로그램 시작

Shopify에서 링크를 구축하는 또 다른 좋은 방법은 다른 사람이 귀하의 제품 및 서비스에 링크하여 판매 수익의 작은 부분에 대한 트래픽 및 판매를 유도 하는 제휴 프로그램 을 구축하는 것 입니다.

Refersion 과 같은 Shopify 통합 을 통해 모든 Shopify 상점 계열사를 추적 할 수 있습니다.

직접 제품 백 링크를 쉽게 구축 할 수 있도록 인기있는 웹 사이트를 보유한 사용자 만 선택하여 신청하는 사람들을 승인 또는 승인 할 수 없습니다!

 

Why? People are clicking the links to explore products and will visit your site to learn more about your brand’s product.

In their comparison posts, CNET links to each product they talk about. And if those products drive interest from a visitor, you can bet that they will be clicking on it to learn more.

Note that in this example, the products belong to major brands and are directed to GE, Samsung or Whirlpool’s product pages.

This is to show that your own brand and products can be similarly linked to within a review article.

The best way to get linked to in a review article like this is to seek out websites with a nice domain authority that are already reviewing products in your industry.

Then you can reach out and suggest they review your product in a new article or add a review of it to an existing article.

Your chances of being successful at this could be improved by offering a sample of your product to the reviewer in exchange for an honest review on their part.

2. Guest Post On Authority Sites

You can also offer to write a guest post on a topic that would be interesting for a website to post on their blog.

If they accept, include one or two links to a product, blog post, or homepage in your Shopify store where it’s natural to do so in the text.

Let’s say you sell women’s apparel, for instance. Famous fashion blogger Caro Daur reviews women’s fashion on her website where she links back to specific products that she uses and gets sent by other companies.

Using a basic Google parameter for your search, like…

top [industry] bloggers

…can help you return large lists of the most popular bloggers and review sites in your industry/niche:

In every industry, there will be blogs talking about your space, products, and tips. You can leverage these sites to get backlinks to both your blog and products.

For instance, if a site is talking about tennis, you can use cold outreach to pitch products that they can talk about or link back to for users, or even drive them to an affiliate program where they can make money from linking to your products.

With a few tricks, you can easily find anyone’s email, making cold outreach a breeze. For example, using a tool like Voila Norbert or direct LinkedIn plugins like ContactOut:

(Image Source)

You can then take those emails and start a new cold outreach campaign, offering to send your products to them for no charge or asking for reviews.

Targeting blogs in your space will help you develop great product-specific backlinks that will boost your Shopify SEO.

3. Start an affiliate program

Another great way to build links on Shopify is to establish an affiliate program where others can link to your products and services, driving you traffic and sales for a minor portion of your sale profit.

With a Shopify integration like Refersion, you can keep track of all of your Shopify store affiliates.

You can approve or disapprove people who apply, selecting only the users who have popular websites that can help you easily build direct product backlinks!

 

 

참고자료 : 1. Shopify SEO: The Guide to Optimizing Shopify

2.  쇼피파이 (Shopify) 귀하의 온라인 이커머스 비즈니스를  시작하고, 성장시키고, 관리하세요

3. Shopify SEO: 5 Killer Ways To Optimize Your Store To Get More Traffic!