구글플러스가 검색엔진최적화를 향상 시키는 10가지 이유

SEO(검색엔진최적화)와 구글플러스

구글에서는 구글플러스의 컨텐츠를 웹페이지의 컨텐츠와 동일하게 인덱스화하기때문에 구글플러스는 SEO 순위에 직접적인 영향을 주게 됩니다. 즉, 구글플러스에 포스트하는 컨텐츠는 검색엔진에서 검색가능한 컨텐츠가 되고 장기적으로 페이스북과 같은 다른 소셜미디어에 포스트하는 경우보다 검색랭킹에 있어서 훨씬 유리한 위치를 차지하게 됩니다. 구글 검색시 검색자가 로그인되어 있는 상태이고 게시자가 검색자의 구글 플러스 친구인 경우, 검색결과에 1페이지 상위에 노출되어 직접적인 순위향상의 결과를 얻을 수 있습니다.

Source : Paloma Gomez(저작자), via flickr.com
https://www.flickr.com/photos/palomagomezg/3431433137/

 

10 Ways Google+ Will Improve Your SEO 

(구글플러스가 검색엔진최적화를 향상 시키는 10가지 이유) 

Posted July 17, 2013

츨처 : http://socialmediatoday.com/steve-rayson/1600736/ten-ways-google-plus-will-improve-your-seo

원문보기

 

중간생략…

 

There are ten ways that Google Plus will improve your SEO:

  1. 구글플러스 컨텐츠(택스트, 이미지, 동영상 등)는 구글에 의해 다루어지고 색인되어지며, 구글검색에 노출된다[Google Plus content is treated by Google just like any other page on the web. Google Plus content will be efficiently indexed by Google, it will gain page rank and appear in Google’s search results.] With two thirds of searches in the US taking place on Google you want your content indexed and searchable in this way.
  2. 당신의 구글플러스의 포스트 글들은 검색엔진 결과 페이지에 점유되도록 허락한다[Your Google Plus posts allow you capture SERP(Search engine results page) real estate] as they appear on Google search page results, thus your audience may find your Google Plus content through a standard Google search.
  3. 구글플러스의 컨텐츠는 떠나가지도 않고 도처에 머무르며, 페이지 순위를 얻고 페이지에 순위를 부여하며 장기간 검색결과 보여진다.[Google Plus content stays around, gains page rank, gives page rank and appears in search results over a long period]. 그것은 걱색결과의 상위페이지에 1년이 넘어서도 무기한으로 어떤 포스트들은 순위를 유지한채 남아있을 수 있어 보인다[It appears Google Plus posts can retain ranking indefinitely with some posts over a year old still top of search result pages]. 보토의 트위터가 미루어 짐작컨데, 대략 14분간의 생명기간을 가진 것과 비교해 보라[Compare this to the 14 minutes of life a standard tweet is estimated to have].
  4. 구글플러스 저자작업은 검색결과에서, 당신에게 보다 눈에 잘 보이는 프로필을 제공한다.[Google Plus authorship provides you with a higher visual profile in search results.]  By validating your Google Plus profile with sites where you publish, you will enable your image to appear next to the search results and attract greater visual attention on search pages. To manually claim authorship on a page you just use a rel=author tag linked to your Google Plus profile such as ‘by Steve Rayson‘.
  5. 구글 저작작업의 사용은 컨텐츠에 관한과 밀접하게 관련이 있다.[The use of Google authorship is closely tied to content authority]. 구글은 검색결과에서, 권위있는 컨텐츠에 상위의 프로필부여하고자 한다.[Google is keen to give a higher profile to authoritative content in search results]. If an author posts interesting content which is shared and receives plus ones, this will potentially lead to higher authority. There is growing evidence that Google+ authorship improves your authority and search performance. Mark Traphagen argues that “over a broad sample of bloggers with G+ profiles, those who use Google authorship tend to average a full Page Rank higher than those who do not.”
  6. Google 플러스 저자 및 Google Plus 소셜 계층은 콘텐츠 및 검색 엔진 최적화 (SEO)의 소셜 미디어 최적화 (SMO)를 개선 할 수있는 광범위한 소셜 네트워크를 제공합니다. 팔로어 수, 서클 멤버 수 또는 플러스 수만큼 간단하지 않습니다. 훨씬 더 중요한 것으로 보이는 것은 당신과 당신의 콘텐츠와 다른 사람들 사이의 상호 작용입니다. 따라서 고위 사람이 당신의 내용을 공유하는 경우에 이것은 당신의 자신의 권위를 개량 할 것입니다.(Google Plus authorship and the Google Plus social layer provides a wide range of social signals that may improve the social media optimisation (SMO) of your content and SEO. This is not as simple as the number of followers, people in your circles or number of Plus Ones. What appears to be far more important is the interaction between you and your content and others of a high authority. Thus if a high authority person shares your content this will improve your own authority.)
  7. Google Plus와 같은 플랫폼의 소셜 신호는 검색 결과를 결정하는 데 더욱 중요해질 것입니다. Joshua Berg는 이것을 SEO의 소셜 미디어 최적화 (SMO) 라고 불렀습니다.  그는 “소셜 신호는 소음을 필터링하고 검색 결과의 품질을 개선하는 훨씬 더 좋은 방법을 제공한다”면서 “이것은 사람들이 실제로 원하는 것을 이해하는 훨씬 더 좋은 방법이기 때문에 계속 될 추세라고 설명했습니다. 또한 이것은 구글의 설립 원칙 중 하나 “라고 말했습니다.[Social signals from platforms such as Google Plus will become more important in determining search results. Joshua Berg has called this the social media optimisation (SMO) of SEO. He has explained that “social signals provide a much better way of filtering out the noise and improving the quality of search results” and  “this is a trend that will continue because it is a much better way of understanding what people really want, which is one of Google’s founding principles.”]
  8. 구글플러스 포스트에 주요 링크는 페이지랭크가 그것이 연결된 페이지로 나아가게 할 것이다.[ The featured link in a Google Plus post will pass page rank to the page to which it links.] Note there is a no follow for links included in the body of a Google Plus post, you must use the featured link]. 만약 당신이 구글플러스 페이지를 당신의 웹사이트에 연결시킨다면, 그것은 당신의 컨텐츠의 적합성/관련성을 증가시킬 것이고 검색 순위 상승을 도울 것이다.[If you connect a Google Plus page to your website this will increase the relevancy of your website content and support your search ranking](주석. 컨텐츠의 적합성/관련성은 현재 구글 검색순위 설정의 1순위이므로 이 부분은 매우 중요한 듯 합니다.)
  9. 일반 웹 사이트에서 Google Plus 콘텐츠로 연결되는 링크는 다른 방향의 페이지 순위 권한을 Google Plus 게시물 및 페이지로 다시 전달할 수 있습니다.[Links from regular websites to Google Plus content can also pass page rank authority in the other direction back to your Google Plus posts and pages.](부연)구글플러스로 링크하는 웹사이트의 순위가 높은 경우, 구글플러스의 게시물 및 페이지의 순위에도 영향을 줄 수 있다는 의미입니다.
  10. 마지막으로, 구글플러스에서 해쉬태그의 사용은 플래폼에서 검색시, 모든 포스트를 연결시킨다. [Finally, the use of hashtags in Google Plus connects every post to a search on the platform.]

구글플러스를 효율적으로 사용하지 않는다면, 검색엔진최적화에 관한한, 당신은 자리를 빼앗기고 물러나게 될 것입니다.[You are simply losing out in terms of SEO if you are not using Google Plus effectively.] 바라건데, 위에서 개요된 열가지 이유들이 당신을 구글플러스를 다시 보게 하고 검색엔진 최적화를 위해 소셜미디어 최적화를 다시 고려하게 하기를 기웝합니다.[Hopefully, the ten reasons outlined above will make you look again at Google Plus and reconsider your social media optimisation strategies for SEO.]